piątek, 1 czerwca 2012

W paprociach...

Lakuna przygotowała na zakątkowym blogu fantastyczne wyzwanie, którego tematem jest nasza rodzima Noc Świętojańska.

Ostatnio lubię kartki w dużym formacie. Taką też przygotowałam tym razem. Może posłuży mi kiedyś za okładkę notesu na przykład, na razie nie miałam innego pomysłu.


W lesie w paprociach przysiadła cicho piękna dziewczyna w białej szacie. Obok niej natychmiast pojawiły się świetliste motyle. Może to wróżka? A może Dziwa ze "Starej Baśni" porwana przez Domana właśnie w Noc Kupały?

"Wszyscy wiedzieli, że ją sobie duchy wybrały na oblubienicę. Dlatego gdy drugie siostry i bratowe same w las się iść lękały, tam gdzie duchy latają, unosząc się nad strumieniami, nad jeziory, nad górami i wąwozy, Dziwa szła śmiało wiedząc, że się jej nic złego nie stanie, że niewidzialna ręka zwierza i wilkołaka odegna, smoka i węża nie dopuści."



Z tym świętem kojarzy mi się przede wszystkim kwiat paproci, o którym bajkę uwielbiałam kiedy byłam mała. Ci, którzy go znaleźli powiadają, że jest mały i niebieski.


Ponieważ użyte przeze mnie motywy są metaliczno-perłowe Spryskałam perłowobiała mgiełką kwiatki, gałązki i białą cienką ramkę. Papier wydał mi się idealny - ciemny i magiczny las, a w tle światło. Zarówno on jak i motywy pochodzą z kolekcji "Midnight Fairytale".

Bardzo Was zachęcam, do wzięcia udziału w wyzwaniu. Nawet jeśli trzeba troszkę poszperać, żeby jakiś pomysł zaświecił w głowie, to właśnie to jest najlepsze. Można się dowiedzieć ciekawych rzeczy, warto!

Pozdrawiam :)
Julia
 


2 komentarze:

  1. Piękna, klimatyczna praca! Znów miałaś możliwość wyżycia się używając gałązek :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoja praca na wyzwanie jest magiczna!
    To tło wygląda niesamowicie,daje wrażenie tajemniczości z nutką strachu i z oczekiwaniem co też zaraz może się wydarzyć?!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeżeli zostawisz po sobie ślad :)